Onsdag.

Har inte skrivit på ett par dagar.
Har varit lite låg ett par dar så skrivandet har fått ligga efter.
Det hände lite grejer som tog ner mig rejält.

Jätte jobbigt allting just nu och smärtan tar ner humöret mer och mer.
Men jag hade ett jätte bra samtal med sköterskan på smärt här om dagen och jag är på väg att få komma in snart.
Har jätte jobbigt med både smärtor och blåsa.
Jag kan inte förstå varför blåsan hänger sig så. Sköterskan sa att jag måste åka in om jag inte får ut något men oftast får jag ju ut lite i alla fall så det blir inte helt stopp. Men jobbigt är det och svidigt blir det för jag får ju krysta ut det när jag ska försöka kissa.

Axeln är åt skogen igen. Det la sig ett tag så jag trodde att det va bättre. Men igår så började det igen.
Musklerna runt om krampar och även på sidan av nacken. Det ömmar mitt uppe på axeln. men smärtan som går ut i armen och ner i handen är hemsk. Det går liksom inte att sätta ord på hur den känns. Inte huggande och inte molande utan mer svidande som är konstant även om jag håller arm och axel stilla.

Jag satt igår och försökte fylla i alla papper som ska in till smärt.
Gud vad svårt det är att rita upp en smärtkarta. Det blir ju bara kladd överallt när jag ska rita symbolerna över en kropp med olika betydelser.
När jag va klar så tittade jag och min man på den och det ser ju helt sjukt ut. Ända stället som det inte va ifyllt på va smalbenen, underlivet och ljumskarna. Det blir så jädra påtagligt hur stor problematiken är när man ska rita upp det på ett papper. Och fruktansvärt svårt är det att beskriva sin smärta, särskilt om man känner allt möjligt på ett och samma ställe. Ja det återstår att se om det går att utläsa något från det.

Sen alla frågor som är ställda hur knasigt som hellst, samma frågor fast i andra formuleringar osv.
Jag vet att de får en bra överblick av dessa formulär men när det kom in på de psykiska bitarna blev det jobbigt. Jag vet att sist jag gjorde dessa så va jag inte helt ärlig. Jag skrev inte hur dåligt jag mådde psykiskt pga smärtan helt enkelt. Jag vågade inte men det kom fram i alla fall sedan under samtalen med psykologen.
Nu skrev jag som det va och det blev oxå väldigt påtagligt när man såg det på papper.

Men nu är det gjort i alla fall och det ska skickas i eftermiddag så de finns där i fall de får en återbudstid.

Nu ska jag lägga mig och vila lite innan alla barn kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Anna D

Sådana papper har jag fyllt i några gånger och jag håller med dej, det blir väldigt påtagligt när man ser det så där på papper på en ritad människa liksom.



Hoppas nu du får bra hjälp, och blogga inte om du inte känner för det eller mår skit, jag kollar varje dag och vet ju hur du mår. ;)



Du ringde ju aldrig, men det är bara att ringa när du vill, du vet att jag finns här om du vill.



Kramar!!

2011-08-31 @ 23:27:12
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Ja förlåt för att jag inte ringde.

Jag va så låg och det blev så mycket här hemma med magsjuka och allt skit så det blev inte av.



Tack för att du finns.



Kram

2011-09-01 @ 08:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0