Vätsketömning..

Nu är jag ledsen, riktigt ledsen men jag biter ihop.

Jag bytte de där jävla sängkläderna i alla fall. Nu är axlarna körda. Eller den vänstra är värst, den som det klickar och smäller i.
I morgon måste hunden badas och kammas för på Tisdag ska hon klippas. Som tur är har jag inte så många andra måsten resten av veckan annars hade det inte gått.
Jag vet att jag bara behöver be uppfödaren om hjälp så hjälper hon mig kamma och bada, men jag vill ju så gärna känna att jag kan klara det själv så långt det går.
Så mycket annat har fallit bort, spela på gitarren, rita, skriva osv tack vare att händerna inte styr och fingrarna hoppar som dom vill.

Idag är en sån där dag då jag önskade att jag hade kateter.
Detta eviga springande på toa och kopiösa mängder med vätska.
Det är som hela blåsystemet hänger sig.

Utredningar har gjorts, jag har mätit urin, prover på njurar, ultraljud.. Ja allt i stort sett.
Naturligtvis har de inte hittat något.
Det slutade med att de skickade mig till en inkontinensköterska, jag som aldrig läckt och inte har några problem med "knipet". Jag bad dom till slut fara åt helvete. Jag orkar inte ta upp kampen om det igen.
Det va så satans förnedrande.
Men det är en pina. Ännu värre om jag dricker kaffe och alkohol naturligtvis så det får jag undvika.

Ibland blir det som det hänger sig och jag inte kan tömma blåsan och det gör så ont. Det hände när jag skulle sova hos en väninna en gång. Så till slut fick jag strunta i att sova för det var ingen ide för jag var så kissnödig så det gjorde ont men fick inte ut något och sprang fram och tillbaka på dass.

Därför håller jag mig gärna hemma om natten.
Vankar jag inte av och ann av smärtor så springer jag på toaletten och försöker kissa eller försöker hantera en krampande mage. Så lattjo lajban är det inte att vara hemifrån då.

Ska försöka ta en vända med moppen då det är sand på hela golvet. Min torrmopp är super och lätt så den går att skjuta framför sig och alltid får man med sig lite.

Jag är fobisk mot sand under fötterna och det mina vänner vet jag sitter bara i huvudet ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna D

Bit inte ihop för mycket nu vännen, det är inte bra!

Tänker på dej och saknar dej massor. <3



Kramar!!!



2011-08-21 @ 23:39:58
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0